onsdag 22 augusti 2012

Galopp på åkern

Idag har jag övat galopp på Piccola. Alltså inte så mycket Piccolas galopp som hur jag rider henne i galopp. Det gick jättebra, faktiskt. Jag trodde inte att vi skulle få kläm på galopfattningarna så fort och vissa gånger kunde hon till och med hålla galoppen något varv, men ofta liksom "dog det ut" efter det första språnget. Min slutsats är samma som jag haft förut, Piccola är väldigt känslig och har dressyren i sig, problemet är att hitta bjudningen.

Traven var också härlig idag. Jag satt riktigt bekvämt och behövde inte sitta och driva i varje steg. Vi gick till och med lite sidvärts. Tror jag.

Finfriserad Piccola från ett tidigare regnigt dressyrpass på åkern

1 kommentar:

  1. oj nu har jag nog missat en massa här när jag varit oaktiv med bloggläsande och bloggande... vem är piccola? OCH var är vannes? :o

    sv: ja usch, drygt... men samtidigt har det inte gjort nåt att inte ha den hemma då den inte passat ändå :)

    SvaraRadera